Hoe we werken

Of mensen nu thuis of bij ons in het Stadshospice sterven, ons doel is in alle gevallen hetzelfde. We zorgen dat hun laatste levensfase zo vertrouwd en veilig mogelijk verloopt.

Vrijwilligers

Wij werken voornamelijk met vrijwilligers die goed ingewerkt worden, en regelmatig trainingen krijgen. Bij ons in huis en via de VPTZ, de koepel van vrijwilligersorganisaties in de palliatieve en terminale zorg. Zo zijn al onze vrijwilligers in staat om goed en snel te reageren in alle voorkomende situaties. Ze bieden zorg en praktische hulp, maar zijn er ook wanneer er behoefte is aan een gesprek over gevoelens die spelen, het geloof of spiritualiteit. En soms zijn ze er ook gewoon voor iemand.

Wil jij vrijwilliger worden? Kijk dan eens rond op deze website, bel of mail ons of kom eens langs. Je bent van harte welkom!

Zorgvuldig handelen

Er zijn altijd minimaal twee vrijwilligers in huis. Vrijwel de hele dag en ook ’s nachts is er een verpleegkundige van Careyn in het hospice. De vrijwilligers nemen de zorg van de gasten op zich, de verpleegkundige is er voornamelijk voor de medische handelingen.

Palliatief overleg

Elke week is er een palliatief overleg waarbij de huisarts, (oncologie)verpleegkundige, vrijwilligers, coördinatoren en andere betrokken zorgverleners aanwezig zijn. Daar bespreken zij uitgebreider met elkaar hoe het met de gasten gaat die in het hospice verblijven. De familie is welkom om aan te sluiten.

20240214-_8105827-

Algemene Verordening Gegevensbescherming

Stadshospice Utrecht werkt volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Privacy is erg belangrijk, zowel voor onze gasten, de mensen die we thuis ondersteunen, hun families en vrienden, maar ook voor onze vrijwilligers. Zorgvuldig omgaan met elkaar doe je ook door zorgvuldig om te gaan met informatie. In onderstaande documenten leest u hoe wij dat doen:

Binnen de organisatie is de directeur de contactpersoon; deze is beslissingsbevoegd ten aanzien van de verwerking van persoonsgegevens van gasten, naasten en andere externen.

Klachtenregeling

Wij doen ons uiterste best om onze gasten en hun familie en naasten te verzorgen op een manier die aansluit bij hun wensen en verwachtingen. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. In onderstaand document leest u onze klachtenregeling: