Vervolgpagina-grachten

Hoe we werken - bij u thuis

Of mensen nu thuis, in ons huis of in een verpleeghuis sterven, ons doel is in alle gevallen hetzelfde: zorgen dat hun laatste levensfase zo vertrouwd en veilig mogelijk verloopt. Hoe doen we dat?

Training
Dankzij intensieve training en begeleiding zijn onze vrijwilligers in staat om adequaat te reageren in alle voorkomende situaties. Ze bieden zorg en praktische hulp, maar zijn er ook om mee te praten over emoties, geloof en spiritualiteit – of om mee samen te zijn zonder iets te zeggen.

Zorgvuldig handelen
Zorgvuldig handelen staat centraal bij de vrijwilligers die bij mensen thuis of in een zorginstelling werken. Als zij vragen of twijfels tegenkomen, nemen ze hierover contact op met de mantelzorger of met de formele zorgverleners.

Palliatief overleg
Wekelijks vindt in huis palliatief overleg plaats. Met de huisartsen, (oncologie)verpleegkundigen, vrijwilligers, coördinatoren en andere betrokken zorgverleners bespreken we de gasten die in het hospice verblijven. De familie is welkom om aan te sluiten. Op indicatie vindt vaker overleg plaats, als het nodig is dagelijks.

Algemene Verordening Gegevensbescherming

Stadshospice Utrecht werkt volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Privacy is erg belangrijk, zowel voor onze gasten, de mensen die we thuis ondersteunen, hun families en vrienden, maar ook voor onze vrijwilligers. Zorgvuldig omgaan met elkaar doe je ook door zorgvuldig om te gaan met informatie. In onderstaande documenten leest u hoe wij dat doen:

Privacyreglement Personeel/Organisatie (pdf)
Privacyreglement Cliënt/Gast (pdf)

Binnen de organisatie is de directeur de contactpersoon; deze is beslissingsbevoegd ten aanzien van de verwerking van persoonsgegevens van gasten, naasten en andere externen.

Klachtenregeling

Wij doen ons uiterste best om onze gasten en hun familie en naasten te verzorgen op een manier die aansluit bij hun wensen en verwachtingen. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. In onderstaand document leest u onze klachtenregeling:

Klachtenregeling (pdf)

 

Afspraak maken voor een kennismaking

Wij bespreken graag wat we voor u kunnen betekenen.
Bel of mail ons voor een afspraak.

Word vrijwilliger

Wilt u vrijwilliger worden bij ons dan horen wij graag van u: Stadshospice Utrecht zoekt mensen met een groot hart.
> Lees verder

“Jullie vrijwilligers verdienen een ster in de hemel.”

Vervolgpagina-grachten

Hoe we werken - in ons huis

Of mensen nu thuis, in ons huis of in een verpleeghuis sterven, ons doel is in alle gevallen hetzelfde: zorgen dat hun laatste levensfase zo vertrouwd en veilig mogelijk verloopt. Hoe doen we dat?

Training
Dankzij intensieve training en begeleiding zijn onze vrijwilligers in staat om adequaat te reageren in alle voorkomende situaties. Ze bieden zorg en praktische hulp, maar zijn er ook om mee te praten over emoties, geloof en spiritualiteit – of om mee samen te zijn zonder iets te zeggen.

Zorgvuldig handelen
Zorgvuldig handelen is het uitgangspunt. In huis zijn overdag minimaal twee vrijwilligers aanwezig. Zij vormen de schakel tussen gasten en zorgverleners. Aan Stadshospice Utrecht zijn negen (vaste) verpleegkundigen van thuiszorgorganisatie Careyn verbonden. De medische zorg blijft in handen van de eigen huisarts. Als dit niet mogelijk is, neemt de arts van het hospice de medische zorg over. Indien nodig schakelen we gespecialiseerde zorgverleners in, zoals fysiotherapeuten en oncologische verpleegkundigen.
We vinden het belangrijk dat onze gasten zich 24 uur per dag veilig voelen in ons huis. Daarom zijn er ook ’s nachts twee vrijwilligers of een vrijwilliger en een verzorgende van Careyn aanwezig. Er is altijd iemand wakker en beschikbaar.

Palliatief overleg
Wekelijks vindt in huis palliatief overleg plaats. Met de huisartsen, (oncologie)verpleegkundigen, vrijwilligers, coördinatoren en andere betrokken zorgverleners bespreken we de gasten die in het hospice verblijven. De familie is welkom om aan te sluiten. Op indicatie vindt vaker overleg plaats, als het nodig is dagelijks.

Algemene Verordening Gegevensbescherming

Stadshospice Utrecht werkt volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Privacy is erg belangrijk, zowel voor onze gasten, de mensen die we thuis ondersteunen, hun families en vrienden, maar ook voor onze vrijwilligers. Zorgvuldig omgaan met elkaar doe je ook door zorgvuldig om te gaan met informatie. In onderstaande documenten leest u hoe wij dat doen:

Privacyreglement Personeel/Organisatie (pdf)
Privacyreglement Cliënt/Gast (pdf)

Binnen de organisatie is de directeur de contactpersoon; deze is beslissingsbevoegd ten aanzien van de verwerking van persoonsgegevens van gasten, naasten en andere externen.

Klachtenregeling

Wij doen ons uiterste best om onze gasten en hun familie en naasten te verzorgen op een manier die aansluit bij hun wensen en verwachtingen. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. In onderstaand document leest u onze klachtenregeling:

Klachtenregeling (pdf

Afspraak maken voor een kennismaking

Wij bespreken graag wat we voor u kunnen betekenen.
Bel of mail ons voor een afspraak.

Word vrijwilliger

Wilt u vrijwilliger worden bij ons dan horen wij graag van u: Stadshospice Utrecht zoekt mensen met een groot hart.
> Lees verder

“Jullie vrijwilligers verdienen een ster in de hemel.”